Життя в «Делойт»

Андрій Красний

Англія, Лондон

Я часто чую від своїх колег, що вони збираються провести відпустку десь у теплих країнах. Зазвичай це Італія, Іспанія чи Франція. Але коли всі їдуть на південь, ми з родиною вирішили поїхати на північ, і провести тиждень у Шотландії. Подорож вийшла доволі інтенсивною: почали ми з Глазго, потім поїхали трохи північніше і потрапили на Лох-Ломонд, а потім ще далі на північ – до Порт-Аппіна. Один із днів ми присвятили подорожі на острів Малл, а далі дісталися до місця, де починаються Шотландські Гайлендс – Гленко, поїхали подивитися на Нессі, звідти вирушили до Единбурга, і повернулися назад до Глазго. Відпустка вийшла насиченою. Хоч ми і не доїхали до найвіддаленіших куточків Шотландії, проте перетнули її з заходу на схід і побачили чудову природу, красиві гори, мальовничі околиці та багату історію, яку шотландці оберігають і показують туристам.

До того, як ми поїхали до Шотландії, мені часто спадало на думку, що стереотип про англійську дощову погоду не виправдав себе в Лондоні, але Глазго поставив усе на свої місця. Місто зустріло нас дощем і перші кілька днів погода була мінливою: рідкісні проблиски сонця і здебільшого дощ. На острові Малл небо також повністю затягнуло, почалася злива, температура знизилася до +12 і здавалося, що ми приїхали з лондонського англійського літа в дощову шотландську осінь, і що на вулиці не серпень, а десь кінець жовтня. До кінця нашої подорожі погода таки налагодилася, і в останній вечір перед від’їздом до Лондона ми насолоджувалися сонцем на піщаному пляжі навпроти Единбурга. Тепер, коли люди говорять про Глазго, що дощ – це спосіб життя, я певен у стовідсотковій правдивості цих слів. З вражень від подорожі варто також згадати Університет Глазго. Побачивши стару будівлю, мені аж захотілося повернутися у безтурботні студентські роки.

Є декілька стереотипів, які я хотів би відзначити після поїздки до Шотландії.

Стереотип перший: сила традицій. Якщо хтось думає, що сила традицій у Шотландії вимірюється тим, що чоловіки ходять у спідницях (кілтах), то я точно певен, що показник традицій – це склад шотландського сніданку. Попри все багатство вибору ваш сніданок завжди складатиметься з вівсянки, гаґґісу, омлету з беконом, сосисками, печеними помідорами та грибами. А якщо хочеться щось трохи змінити, то вийде вівсянка з молоком, blood pudding (по-нашому – кров’янка), оката яєчня, бекон, сосиски, печені гриби та помідори. Ой, так, і ще тости з джемом.

Стереотип другий: керувати автомобілем на лівосторонній дорозі складно для тих, хто звик до правостороннього руху. Головне – пам’ятати, що водій має їхати до центру дороги, а не до тротуару. Спробуйте, і у вас також вийде. Значно веселiше їхати вузькими звивистими дорогами з однією смугою, де машини рухаються назустріч одна одній, а розминаються у відведених для цього місцях. Тут головне – не поспішати.

Стереотип третій: якщо хочеш морепродуктів, треба їхати на Середземне море. Виявляється, в Шотландії є не лише фіш-енд-чипс. У шотландській глибинці – в Порт-Аппіні в маленькому ресторані – нам принесли пречудові місцеві морепродукти. Нам вдалося скуштувати мідії, устриці, лангустів і шотландського лосося. За бажання, можна було замовити лобстерів або крабів. Усе було свіжим і смачним, і виловленим з сусіднього лоху. Якщо у вас буде така можливість, то рекомендую спробувати.

Місцеві жителі також скаржилися на погоду і казали, що це найгірше за останні кілька років літо. Але якщо дощ у Шотландії – це спосіб життя, то можна знайти чимало чудових занять та цікавих місць, щоб гарно провести літні канікули.

Чи була корисною ця інформація?